Pasta met Peperoni Pesto

Hee!

Ik ben gisternacht eindelijk in Olivella aangekomen! Na een reis van meer dan 17 uur waren we helemaal uitgeput. Gelukkig kon ik onderweg wel lekker genieten van het landschap, en dat deed ik dan ook met veel plezier. Eenmaal bij ons huis aangekomen, begon de paniek; ‘ Jij had toch de sleutel?’ ‘ Huh, nee hoor, dat was jou taak’. uiteidelijk kwam het erop neer dat we daar stonden om 2 uur ’s nachts en er geen sleutel te bekennen was. Het probleem was dat we wel over het hek konden klimmen, maar het huis niet in konden. Nadat we iedereen gebeld hadden, maar niemand opnam, probeerde mijn moeder nog een keer onze (gelukkig) Nederlandse buurvrouw te bereiken, en hoera! Er werd opgenomen en 5 minuten later stond de buurvrouw in haar sweater met de sleutel voor onze neus. Eindelijk, rond 4 uur, kwamen we ons huis in en sliepen we heerlijk uit, Dankjewel buurvrouw!

Haha, sorry, maar ik vond dit verhaal best wel grappig, dus ik wilde het wel even aan jullie vertellen :). Na heerlijk te hebben uitgeslapen, besloot ik om te zonnen bij het zwembad en lakte ik mijn teennagels in een blauwe kleur uit de New York Colour lijn. Na mijn vader te hebben geholpen in de tuin, ging mijn zusje (!) voor ons koken. Toen we naar Spanje reden hadden we een pauze genomen in het kleine stadje Claire-Mont Ferrant, ik zal het vast verkeerd scjrijven, maar dit is hoe je het uitspreekt :p. Daar kwamen we in een kookwinkel terecht; Olivier&CO. Omdat ik superveel van koken houd, loosde ik mijn moeder de winkel in en liepen er een kwartiertje later uit met verschillende soorten zout en pasta saus. We hadden deze saus gekozen omdat het peperoni pesto was. Daar had ik nog nooit van gehoord en het zag er superlekker uit!

Ingredienten

Pasta

Peperoni Pesto saus

Peper&Zout

Bereiding

Dit gerecht is superlekker, maar ook heel makkelijk om te maken! Ideaal voor als je een keer de keukenprinses wil uithangen, maar toch iets makkelijks wilt maken. Het eerste wat je doet is de pasta koken. Dat duurt iets van 7 minuten, als het water al kookt. Je moet wel zelf kijken of ze goed gaar zijn, want te harde pasta verpest het gerecht wel een beetje. Als je geproefd hebt, en denkt dat de pasta klaar is, giet je water uit de pan.

Dan doe je in dezelfde pan, de peperoni pesto, of welk soort pesto dan ook erbij. Roer het goed door, zodat de saus warm wordt, en eerlijk verdeelt is over de pastas.

Dan nog peper en zout toevoegen op smaak. En tadaaa! Daar is je grote pan pasta pesto voor iets van 6 grote borden!

Eet smakelijk!

Ik ga nu lekker badmintonnen met mijn broertje in de zon :).

xx just a girl.

One thought on “Pasta met Peperoni Pesto

Make me happy, leave a comment!

