Being a beautyblogger

Hee!

Vandaag wil ik het graag hebben over de vooroordelen die mensen vaak hebben over beautybloggen. Omdat ik zelf nu ook al een paar maanden over beauty blog (op deze blog, en op mijn oude) weet ik dat veel mensen een bepald beeld van ‘ons’ hebben. Ik vind dat best wel jammer want de meeste dingen zijn gewoon niet waar. Zo kan ik er zelf bijvoorbeeld echt niet tegen als mensen je meteen plaatsen in de categorie; tutje. Het is gewoon dat je als beautybogger veel meer over je huid weet, en daardoor bijvoorbeeld meer cremes gebruikt. Of dat je net wat meer producten gebruikt voordat je gaat slapen omdat je weet dat je huid na een lange dag herstel nodig heeft.

Zelf heb ik , volgens mijn ouders, heel veel make-up. En er wordt ook vaak commentaar geleverd als ik weer wat nieuws heb gekocht. Ten eerste koop ik dingen omdat ik het leuk vind, voor mezelf en mijn blog, en omdat ik steeds meer over dingen te weten kom, dan weet ik ook wat ik ertegen kan doen, en wat ik er dus tegen moet kopen.

Op school heb ik samen met Ella van Spring Vibes  een tasje met daarin allemaal kleine producten die we dan gebruiken in de les als we ons vervelen. Zo zit er bij mij bv. een spiegeltje in en handcreme, een concealer voor als het geregent heeft en ook een oogpotlood. Als we ons dan vervelen in de les, gebruiken wij bijvoorbeeld een handcreme, ommdat onze handen sowieso best wel droog zijn al je ze de hele dag gebruikt. Dan krijgen we meteen van die reactie’s zovan; oooh, waarom doen jullie dat en bladiebladieblaa.

Ook kijk ik veel naar ooglooks, en totale looks op bijvoorbeeld beautyforgirls, beautyglss, misslipgloss en nog veel meer. Als je dan als veertienjarige een keer een wat fellere ooglook draagt, kan je ook wat commentaren krijgen. Zelf trek ik me er niet zo heel veel van aan, maar ik vind het gewoon jammer dat mensen er soms niet aardig op reageren, terwijl het best wel iet is wat je zelf leuk vind om te doen.

 

Ik schrijf dit artikel niet omdat ik wil overkomen als een zeikpersoon, maar omdat ik het gewoon jammer vind dat mensen snel hun oordeel klaar hebben over andere mensen. Nu gaat het over beautybloggers, waarvan veel mensen ze erg fake vinden, maar het kan ook over bijvorbeeld over die gepeste persoon in je klas gaan waarvan je eigenlijk helemaal niks weet. Voor de rest vind ik het super om beautyblogger te zijn, en het is vaak ook een extra reden om leuke dingetjes te kopen!

Oordeel jij wel eens over mensen terwijl je ze eigenlijk niet echt kent?

xx just a girl.

PS, ik heb het niet over de mensen die mijn blog lezen, maar over mensen die helemaal niet met dit onderwerp bezig zijn en er dus niks van afweten :) .

4 thoughts on “Being a beautyblogger

  1. Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Zo iets kan zo vervelend zijn. Leuk dat je mijn vermeld. Zelf zit ik dagelijks met een lipgloss, handcréme, oogpotlood, mascara of foundation in de klas. Inmiddels is iedereen het wel gewend van mij. In het begin oordeelde mensen ook. Maar dat waaide al snel genoeg over toen ik een soort van presentatie over mijn beautyblog had gehouden. Ik oordeel zelf niet zo snel. Als jij lekker met een iets opvallende look wilt lopen, dan moet je dat doen. Just be yourself! <3

    Liefs, xxx

    • Haha,
      gelukkig ben ik niet de enige die dit vindt.. ik bedoel,ik ben echt niet een tutje alleen omdat ik best veel over beauty weet en veel make-up heb…

  2. Ik ben 24 en ik werk ondertussen al wat jaren op een bureau. Als ik naar het toilet ga, en ik werk mijn oogpotlood wat bij of mijn glossje en er komt een collega binnen, zullen ze mij ook steevast aankijken alsof ik een barbietrut ben. But I don’t care, I look fabulous, they don’t ;-)

    • Haha, ik werk ook altijd op de wc mijn oogpotlood bij, en het volet soms nog steeds akward, want mensen kijken je aan alsof je gek bent. Ik geef gewoon meer om mijn uiterlijk dan dat soort mensen.
      Fijn dat je het herkent!
      xx

Make me happy, leave a comment!

