Save some money!

Hee!

Voor de meesten is het nu al bijna zover, of je hebt nog toetsweek, of moet je rapport ophalen. Iedereen merkt het, de vakantie komt eraan! Superleuk natuurlijk, want ook al blijf je in Nederland, of ga je naar het buitenland, in de vakantie is het wel eens lekker om te gaan shoppen. Als je in Nederland blijft is het superleuk om een stedentrip te maken, en als je naar het buitenland is het heel leuk om te shoppen in een onbekende stad waar ze allemaal merken hebben die ze in ons kikkerlandje niet hebben. Maar dan moet je wel van tevoren wat geld gespaard hebben, hier wat tips!

De makkelijkste manier om geld te verdienen is (vind ik) oppassen. Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben, ben ik ook aan het oppassen. Een tijdje terug wilde ik echt beginnen met oppassen. Ik houd van kinderen, dus het leek mij leuker om dat te doen in plaats van bij de Albert Heijn te werken. Ik vond het heel moeilijk om een paar adresjes op te bouwen, ik wist toch niet hoe ik dat moest aanpakken. Dus besloot ik een brief te schrijven en die bij mij in de buurt in de bus te gooien. Het werkte heel goed en ik had binnen 1 maand al 4 oppasadressen en na 3 maanden heb ik zelfs al 7 vaste oppasadressen, superleuk en het verdiend ook nog eens hartstikke goed!

Je kan wel wat gaan bijverdienen, maar het is ook best fijn om wat op te sparen. Ga je regelmatig met je vriendinnen naar de film? Kies er eens voor om een film te huren en zelf popcorn te maken. Zelf ga ik helemaal niet vaak naar de film, ik houd met mijn 2 beste vriendinnen vaak filmavondjes of dagjes. We huren dan 1 of 2 films en maken dan zelf caramelpopcorn, superleuk en gezellig en tussendoor kan je ook nog kletsen, terwijl je in de bios alleen maar vervelende blikken krijgt.

Maar de meest belangrijkste tip is toch wel, don’t be a big spender! En dit is voor mij echt een hele moeilijke.Ik ben nu dus al 2 maanden mijn kleedgeld en oppasgeld aan het opsparen, het is een harde opgave, maar ik wil gewoon straks helemaal los kunnen gaan als ik in Singapore ben! Ik heb nu al alle winkels uitgezocht en ik ga dan ook op Bali voor jullie een huge shoplog opnemen, van beauty tot kleding, ik MOET alles daar hebben! Ook ga ik zeker een BB cream aanschaffen en omg, ik heb er echt superveel zin in!

Dit waren mijn spaartips,ik wilde ze even met jullie delen omdat ik denk dat iedereen hier wel wat aan heeft!

xx just a girl.

2 thoughts on “Save some money!

Make me happy, leave a comment!

