Zonnebrillen, toch wel heel erg handig!

Hee!

Het weer van de laatste dagen,ik heb geen idee hoe het is, want het is nu stiekem 30 juni en vandaag is het heel erg warm! Ik ga maar geen opmerkingen over het weer maken, omdat ik dit vooruit schrijf en ik nu al weet dat als ik dan zeg dat het hartstikke mooi weer is, het dan uiteindelijk superhard zal regenen. Laten we het erop houden, het is zomer en in de zomer draag je natuurlijk (duuh) een zonnebril. Maar waar is een zonnebril nou allemaal goed voor?

Het rare is, dat je in principe voor je ogen geen zonnebril nodig hebt, je kan best even in de zon kijken omdat je pupillen zichzelf beschermen door kleiner te worden. Maar als je dit doet, zie je natuurlijk minder, en daarom is het ook heel belangrijk om bijvoorbeeld als de zon schijnt en je bent aan het fietsen of autorijden je zeker een zonnebril draagt. Zoals ik al zei, je kan best even in de zon kijken, maar als het vol zomer is, of je bent op skivakantie ( niet dat dat mogelijk is in deze tijd van het jaar ;p) kunnen je ogen er toch heel erg onder lijden.  UV straling is niet goed voor je ogen, en de huid eromheen. Een zonnebril zorgt dan ook niet alleen voor bescherming van je ogen, maar ook voor je oogleden, en huid onder en aan de zijkant van je ogen. Heel handig omdat die huid juist het dunst en kwetsbaarder is dan je normale huid.

 Ook een echt hele goede reden voor later om een zonnebil te dragen; je krijgt er ander rimpels van. Niet door de zon, nee. Je herkent het vast als ik het zegt, want wat doe je met je ogen als je tegen de zon inkijkt? Juist, je gaat je ogen een soort van dichtknijpen. En dan krijg je hetzelfde effect dat je krijgt als je te veel fronst, veels te vroeg rimpels. Met een zonnebril kunnen je ogen lekker ontstpannen en jij dus ook! Daarom is het ook lekker als je op het strand bent en een dutje wilt doen, gewoon je zonnebril op te houden, want dan kunnen jij en je ogen lekker relaxen!

Nu klink ik misschien als een soort vage creep, maar wie heeft nou niet van achter zijn zonnebril iemand bespied? Superhandig, want die mensen merken niet dat je naar ze kijkt, waarom past anders een zonnebril helemaal bij het beeld van een spion of geheim agent?

En ja, als laatste voor de fashionista’s onder ons een heeeeel erg belangrijk, een zonnebril is hét zomeraccesoire. Het kan je outfit opfleuren en zorgen voor dat extra zomerse effect. Zelf heb ik meerdere zonnebrillen, en dat is leuk, want dan kan je een zonnebril dragen die helemaal bij jou outfit past!

xx just a girl.

Make me happy, leave a comment!

