Recept: Grog

Hee!

Ik weet het, het is raar om een winterrecept nu te posten, maar ik ben nu (begin juli) echt superverkouden. Mijn stem is schor en ik zit de hele dag lekker te snotteren. Nu heeft mijn oma een echt familiereceptje tegen verkoudheid wat ook nog eens superlekker is! Ik maak het vaak in de ochtend voor dat ik naar school ga en mijn stem wordt er beter van, en ik voel me dan ook een stuk gezonder!

De ingrediënten zijn:

Sinaasappelsaap

Stroop of honing

Gekookt water

Citroensap (als je wilt)

Een glas

Eerst vul je het glas tot de helft met sinaasappelsap. Je kan als je wilt er ook een beetje citroensap indoen, maar niet te veel want anders is het heel erg zuur.

Giet er dan kokend water bij. Pas wel op, want niet alle glazen kunnen hier tegen en kunnen dan kapot springen. Als je bang bent dat het glas zal breken, doe dan een lepel in het glas en laat het water via de lepel in het gras stromen.

Als laatste doe je er nog een lepel honing of stroop in. Normaal kies ik voor de honing, maar deze was op vandaag en het gaat er uiteindelijk om dat de honing wat zoetigs geeft en ervoor zorgt dat de keelpijn vermindert.

Als laatste moet je alles nog even goed roeren en dan is je Grog klaar. Een superlekker drankje wat helpt tegen verkoudheid maar wat je ook best als thee zou kunnen drinken!

xx just a girl.

Make me happy, leave a comment!

