Review: essence Forget it! 3 in 1 Concealer

Hee!

Toen ik naar Antwerpen ging, heeft Willemijn daar een concealer gekocht van essence. Vandaag heeft ze voor jullie een review over deze concealer! Willemijn:

Zoals jullie weten was ik samen met Cath naar Antwerpen gegaan. We gingen daar ook naar de kruidvat en hebben weer wat make-up ingeslagen voor de vakantie enzo!

Éen van de dingen die ik heb gekocht is de Essence ‘Forget it!’ 3 in 1 concealer. Hij kostte €2,79.

Hij heeft 3 verschillende kleuren, blauw (op de verpakking staat groen, maar het is toch écht blauw), roze en beige/huidskleur (de kleur van een gewone concealer). De blauw is voor rode plekjes op je gezicht, omdat blauw (of eigenlijk groen) de tegenovergestelde kleur is van rood neutraliseert het soort rode plekjes op je gezicht. Roze is voor je wallen, als je van die grote blauwe kringen onder je ogen hebt moet je dat er vooral op smeren;)! Ik denk dat dat hetzelfde werkt als het groen/blauw op rode plekjes smeren idee. Dus dat roze juist de blauwe kleur wallen neutraliseert. Dan de laatste kleur, huidskleur of beige. Dit is voor de overige onzuiverheden.

De concealer is een soort crème, minder vloeibaar dan foundation en dan (mijn normale) concealer. Dit is een klein nadeel want je kan het zo niet heel lekker uitsmeren. Ook wist ik niet zo goed waarmee ik het moest aanbrengen, met een kwastje ging namelijk niet zo fijn (dat kan misschien komen doordat het niet zo vloeibaar is). Uiteindelijk deed ik het maar gewoon met mijn vingers. Dat werkte het beste. Het pigment van de concealer is wel heel goed, het dekte daarom ook goed. Niet te erg, want anders wordt je zo’n dicht-geplamuurde barbiepop, maar wel zodat je mijn rode plekjes niet meer heel erg zag!  Nadat ik alle kleuren had gebruikt zag mijn huid er veel mooier uit! Ik gebruikte soms over het blauwe spul ook nog een beetje de huidskleur, want soms zag m’n huid er anders een beetje blauwig uit. Maar uiteindelijk was het resultaat heel mooi!

Dit is mijn gezicht voor de concealer:

En dit is mijn gezicht erna : (ik heb alleen deze concealer gebruikt, niet eens foundation ofzo)

Ik vind het resultaat erg mooi, terwijl hij maar €2,79 kostte!

Xxx Willemijn

One thought on “Review: essence Forget it! 3 in 1 Concealer

Make me happy, leave a comment!

