Personal Update.

Nou, daar zit ik dan, achter mijn laptoppie na te denken wat ik nu weer in een Personal Update moet zeggen. Ik heb er nog nooit echt eentje gemaakt, maar zo komen jullie meer over mij te weten, en vooral wat er allemaal door mijn hoofd spookt. Ik baal als eerste heel erg dat ik de laatste dagen niet elke dag heb kunnen bloggen. Ik zit nu echt in de derde, en school is echt weer begonnen. Ik heb het niet heel zwaar met al het huiswerk, maar het is gewoon echt heel erg veel, ook omdat ik nu alle vakken heb die je hebben kan. Ik probeer goed te plannen, maar ook dit gaat niet altijd goed. Ik moet nu eigenlijk Duitse woordjes leren, maar die taal is gewoon te verschrikkelijk voor woorden. Ik hoop echt dat dit jaar snel voorbij gaat, want ik wil echt heel graag stoppen met Duits. Ik moet dan natuurlijk Frans kiezen, en daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik hou van Frans. Van de taal, de uitspraak, Parijs, allemaal mooi een zweverig. Dit is best een random post, en daarom gaan we hem nog randomer maken door jullie dit Franse liedje te laten horen.

Het liedje heet Avant Qu’elle parte en gaat over je moeder. Als je goed Frans kan is de tekst heel mooi en waar. Zelf vind ik die rappers meer van die wannabe rappers, maar daar gaat het nu niet om ;). We moesten dit liedje leren bij Frans, en ik ben echt trots op mezelf, ik ken nu 3 Franse liedjes; ( en nee, Vader Jacob tel ik niet mee!) Avant qu’elle parte, het volkslied en Non Non Rien n’a Changé. Haha, echt cool, vooral de laatste, echt een seventies lied! Maar ik moet nu maar stoppen over Frans, anders is dit echt een Franse post haha. We gaan het hebben over mij, hoe het met me gaat. Nou, eigenlijk gaat het heel goed met me, ik ben vrolijk, happy, en op school gaat het ook goed! Ook krijg ik langzaam meer reacties op mijn blog, wat ik super vind! Dat blije gevoel dat er weer een nieuwe reactie is, geweldig.

Dat is dan ook het enige waar ik van baal, dat ik zo weinig tijd heb om te bloggen. Vaak zit ik tot ’s avonds laat een snelle post te schrijven, terwijl ik liever een mooie en uitgebreide post wil schrijven. Ik doe in iedergeval mijn best!

Ik ga morgen ( voor jullie vandaag) mijn stageplek bezoeken, best wel spannend! Voor school moeten we een week lang maatschappelijke stage lopen, en het was heel moeilijk om een plek te vinden. Veel organisaties zeiden dat ze vol zaten, maar ik snap ook wel dat je niet zit te wachten op hulp van veertienjarigen. We gaan nu dus waarschijnlijk stage lopen bij een soort restaurant voor bejaarden. Superleuk, want we mogen koken, in de bediening en afwassen. De eerste 2 vind ik super, en het afwassen daar kan ik mee leven. Het was best veel moeite om een stage te vinden, en het heeft ons (ik en 3 vriendinnen) dan ook vele uren werk gekost. Jullie gaan vast nog wel in een volgende update lezen hoe het allemaal is gegaan!

Ik ben op dit moment aan het kijken naar een nieuwe filmcamera. Ik wil al een tijdje een camera met een klapschermpje en die ook goed scherpstelt, want ik baal er gewoon van als poducten niet goed kunnen overkomen op de camera. Ik heb natuurlijk een niet al te groot budget, maar wil wel tussen de 150 en 200 euro aan een goede camera uitgeven, dus als jij een goede camera weet die tussen de 100 en 200 eurp is, please leave a comment! Ik wil ook al een tijdje echt een goede fotocamera met lens, maar die zijn echt heel duur. En daar moet ik echt heel lang voor sparen. Ik heb nog een confession to make, ik ben echt te erg verslaafd aan dingen kopen, het is echt niet gezond meer, maar ik verdien ook harstikke veel omdat ik steeds moet oppassen. Yeah, ik hou van mijn leven ;).

xx Cath

4 thoughts on “Personal Update.

    • Het was echt super! Ik begreep echt wat je bedoelde met dat het moeilijk is om een stageplek te vinden, vooral omdat ik pas 14 ben. Maar het was echt heel leuk, en ik ga het er super naar mijn zin hebben!
      xx

Make me happy, leave a comment!

