Maak je eigen fotoalbum met Pixum!

Foto’s hebben we allemaal, sommige mensen een paar honderd, anderen zitten al ver over de duizend. Maar waar moet je al die foto’s laten? En de belangrijkste vraag: Hoe bewaar je ze op een leuke manier? Ook ik heb dit probleem. En nu weten jullie natuurlijk al dat ik maar 14 ben, en ik heb dan niet zo heel veel foto’s. Maar degene die ik heb wil ik graag goed bewaren. Ook omdat ik weet dat de meeste volwassenen niet meer zo heel veel weten van hun middelbare schooltijd. Toen ik een mailtje kreeg van Pixum.nl of ik misschien interesse had in een samenwerking, was mijn antwoord volmondig ja!

Op Pixum.nl kan je helemaal zelf beslissen wat je met je foto’s gaat doen. Kies je voor een canvas of een fotoboek? En als je een fotoboek kiest, welke maat wil ik dan, en moet mijn fotoboek vierkant zijn of niet? Je kan rustig de tijd nemen om alles te bekijken, en het handige is dat de prijzen overal bij staan. Fijn, want je wordt dus niet achteraf verrast door een prijs die hoger is dan verwacht. Maar hoe werkt het nou eigenlijk?

Het is heel makkelijk, maar je moet er wel even de tijd voor nemen. Ik heb gekozen voor een fotoalbum, en dat betekend dat je een speciaal programma moet downloaden. Dit is niet moeilijk en binnen een paar minuutjes staat dit programma op je laptop. Het is allemaal ook heel goed uitgelegd, wat er fijn is, vooral omdat ik nou niet echt veel van computers weet.

Het programma zelf is heel makkelijk. Je kan zelf foto’s toevoegen en ze bijsnijden of draaien. Heel fijn is dat het programma zelf aangeeft als een foto niet helemaal goed is, en daardoor minder mooi zal worden afgedrukt. Dan kan je het formaat wat kleiner maken en zie je ook dat de foto nu wel goed is. Ik vond dit heel fijn, want ik baal altijd als de foto’s er niet mooi uitzien of met een slechtere kwaliteit.

Ook kan je achtergronden kiezen, in allemaal verschillende kleurtjes en patronen. Ook teksten invoegen is geen probleem. Op het programma zelf kan je ook nog het aantal bladzijden wijzigen, wat fijn is voor als je oppeens niet helemaal uitkomt met het aantal foto’s. Omdat het programma zo makkelijk werkte, werd ik wel heel erg benieuwd naar hoe de foto’s eruit zouden zien. En toen het pakketje aankwam was ik helemaal happy. Het ziet er prachtig uit, en ik vind het heel fijn dat ik mijn vriendinnen van nu niet alleen in mijn hart, maar ook in een fotoboek heb gesloten.

Ik ben heel erg tevreden over de kwaliteit van Pixum, en ben zelfs aan het overwegen om nog een fotoalbum te laten maken, maar dan speciaal van de vakantie. Wil jij ook graag een fotoalbum maken? Neem dan snel een kijkje op Pixum.nl.

xx Cath

Make me happy, leave a comment!

