DIY: Happiness II

Ik weet het, het is heel moeilijk om helemaal happy met jezelf te zijn. Ik kan het zelf als geen ander weten, ik ben 14, puber ( nu gaat mijn vader me uitlachen haha) en onzeker. Ik heb ondertussen bij mijzelf al wat dingetjes gevonden die voor mij heel fijn werken. Als ik me slecht voel, een dipje heb of me onzeker voel doe ik een van de volgende dingen. Ik weet niet of ze bij jullie helpen, maar bij mij wel.

Okee, dit klinkt raar, maar als ik niet helemaal zeker van mijzelf ben, heb ik in mijn telefoon een notitie waarin ik mijzelf probeer op te vrolijken. Het is best persoonlijk, maar ik ga het toch in deze post zetten:

Ik ben mooi. Van binnen en van buiten. En als ik weer eens een keertje depri ben lees ik dit tekstje. Ik ben meestal vrolijk en wil andere mensen helpen. Als iemand om wie ik geef een dipje heeft, sta ik voor die persoon klaar. Ik heb superleuke en lieve vriendinnen, en ze zeggen altijd dat de mensen met wie je omgaat jou weerspiegelen. Ik doe wat ik wil, niet wat anderen van mij verwachten. Ik ben trots op mezelf omdat ik altijd mezelf zal zijn, ookal ben ik soms onzeker. Ik ben trots op mijn blog, dat doe ik maar weer mooi. Ik ben een lief meisje en heb mensen die om mij geven. Die zien wel wat ik zelf niet zie. Dat ik mooi ben, lief en slim. Zij houden van mij en nu moet ik dat ook gaan doen. Dus kom uit je depri bui, want ik weet dat ik het kan, ookal zit het nu voor mijn gevoel niet mee. Ik ben speciaal en uniek. And nobody can change that!

Dit tekstje staat dus opgeslagen in mijn telefoon. Op de momenten dat ik heb zwaar heb, en ik weet ook wel dat ik het niet zo zwaar heb als bijvoorbeeld kindjes in Afrika, maar dit helpt gewoon wel. Ik vind het best wel eng om dit online te zetten, maar ik denk dat het jullie ook kan helpen om uit een dipje te komen. Dus, je schrijft een stukje over jezelf, en bewaart dat ergens dat je vaak bij je hebt zodat je op de mindere momenten dat tektstje tevoorschijn kan halen.

Wat bij mij ook heel erg goed werkt, is naar een vriendin of vriendinnen gaan. Je hebt nu misschien nog niet zo heel veel zin in die sleepover, maar je zult zien dat als je toch gaat, je het probleem zal vergeten. Ook is het heel fijn om je hart te luchten. Dus ga er niet zelf mee zitten, want je piekert jezelf helemaal gek. Dit is helemaal niet nodig, en je vriendinnen houden van je en zullen er voor je zijn.

Het laatste wat ik doe om mezelf een boost te geven, is iets doen wat ik heel erg leuk vind. Vaak ga ik dan iets bakken of rustig blogjes lezen van andere mensen. Het klinkt heel raar, maar het zijn die dingen waar ik vrolijk van wordt en die me dan op de een of andere manier zelfvertrouwen geven. Klinkt raar als ik het heb over het lezen van iemands anders blog, maar ik wordt er gewoon heel erg happy van!

Dit waren mijn tips, ik hoop dat je er wat aan hebt gehad. Deze post is best wel persoonlijk, I know. Maar ook dit hoort bij het leven, en het leek mij dan ook leuk als jullie in de comments achterlaten hoe jullie jezelf oppeppen.

xx Cath

2 thoughts on “DIY: Happiness II

Make me happy, leave a comment!

