The 17 smokey eye palette

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het gaat nu langzaam richting kerst, en je kan er niet meer om heen of er wordt over kerstproducten geschreven.  Toen ik in Londen was, ben ik naar de Boots geweest, zoals je hier kan zien. Ik zag daar in de schappen een merk staan waar ik nog nooit van had gehoord. Ik was er daarom ook erg nieuwsgierig naar, en besloot iets van het merk 17 mee te nemen. Net toen ik af wilde rekenen werd mij verteld dat als ik 1 pond meer uitgaf, ik er een palette bij zou krijgen, en dat wilde ik natuurlijk wel. Maar een gratis palette, is dat nu wel zo’n goede kwaliteit?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De verpakking vind ik in ieder geval stunning! Het is lekker kerstig en het geeft me niet het gevoel van een cheap product dat ik er bij krijg. Nadat ik het palette uit het doosje haalde, was ik wel een beetje teleurgesteld. Het palette zelf is gewoon zwart, met in witte letters ‘The 17 smokey eye pallete’ erop. Jammer, ik vond het doosje juist zo leuk, het doet me denken aan sleek, wel een leuk doosje, maar de verpakking van het palette zelf heel basic.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

In het doosje zitten 3 kleuren, voor stap 1, 2 en 3. Ook zit er een kwastje in dit palette, waar ik niet zo heel veel van verwachtte. Maar het kwastje blijkt juist superzacht te zijn en is heel veel fijn om mee te werken. Net als het oogpotlood, makkelijk om mee te werken, en toch fijn dat je in geval van nood niet speciale kwasten of oogpotlood nog apart mee moet nemen. Verder zit er nog een klein gebruiksaanwijzingtje bij, met welke kleur je waar kan gebruiken, maar dat bepaal ik liever zelf ;).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De pigmentatie van de kleuren is mwah. Voor een smokey eye is dit niet echt ideaal, dus laten we het houden op een fijn palette, voor iemand die niet te veel wil uitpakken met kerst en een hele zware look wilt dragen. Wat ik wel heel mooi vindt, maar niet te zien is op de foto, dat er gouden glitters in de 2 donkerste kleuren zitten. Dat zorgt voor een mooi kerstig, maar vooral warm effect. De middelste kleur is zonder twijfel mijn favoriet van de 3, met een groene ondertoon en dan dat goud erbij, I like!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De look is best wel kerstwaardig, ik gebruikte alles van het palette, het zorgt voor een mooie look. Ik droeg deze look naar school, en het was wel jammer dat de kleuren snel creasen, terwijl ik wel oogschaduwbasis had gebruikt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het trekt echt in de lijntjes, erg jammer. Dat bewijst dan ook dat dit palette niet helemaal kerstproof is. Langer dan een paar uur zal het niet blijven zitten. Ik ben over het algemeen wel tevreden over dit palette, alleen is het heel erg zonde dat het zo snel creast.

xx Cath

Make me happy, leave a comment!

