What’s on my iPhone?

Zelf vind ik het altijd heel leuk om van anderen te lezen wat voor een apps er op hun telefoon staan. Apps die me aanspreken kan ik dan overnemen, en het is altijd leuk om nieuwe apps te ontdekken! Daarom heb ik vandaag voor jullie een whats’s on my Iphone. Ik heb sinds september vorig jaar een Iphone en het bevalt me heel goed. Mijn blackberry (echt een verschrikkelijke telefoon) was kapot gegaan en ik wilde heel graag een Iphone. Ik ging voor de Iphone 4 omdat ik een deel van het abbonnement zelf moet betalen, en de 4s was iets duurder.

iphone01

Dit is hoe mijn toegangsscherm eruit ziet. Een sexy foto samen met Robin, I know we look so cool haha! Nu kunnen jullie ook zien hoe laat ik dit artikel ongeveer heb geschreven.

iphone02

Ik heb hier gewoon de basis apps. Telefoon, Berichten, Agenda (die ik heel vaak gebruik en echt heel fijn vindt werken), Foto’s, Camera (over de kwaliteit van de camera ben ik ook erg te spreken, bij mijn blackberry was de kwaliteit van de fotos echt heel slecht. Terwijl ik mijn mobiel wel vaak gebruik als camera), Video’s, Weer, Navigatie, Notities (waar ik mijn ideeën voor blogposts bijvoorbeeld in opschrijf), Instellingen, Herinneringen, Klok, Game Center, Kiosk, Muziek en Passbook. Tussen deze apps heb ik ook wat apps die ik nooit gebruik omdat ik ze een onnodig vind of niet weet hoe ze werken (Herinneringen, Klok, Game Center, Kiosk en Passbook).

Mijn hoofdapps zijn mijn Mail, Internet, Sociaal en Blogging. Over Sociaal en Blogging vertel ik zo nog wat meer. Mijn mail vind ik heel erg fijn op mijn Iphone. Ik kan makkelijk en snel mailtjes versturen met bestanden erbij, bestanden openen, kijken wat ik verstuurd heb. Veel fijner dan mijn Blackberry (ja, ik vergelijk de telefoons graag ;) ).

iphone04

In mijn mapje Navigatie heb ik mijn Kaarten, GVB en 9292 app. Ik ben echt niet goed in het onthouden van route’s, dus deze apps zijn cruciaal voor mij. Vooral de 9292 app vind ik heel fijn. Dit is een app waarin je je bestemming kan invoeren en je vertekpunt en er vervolgens een route met het OV wordt gevonden. Ook staan stukjes die je moet lopen gewoon afgebeeld en dit vind ik heel prettig omdat ik dus heel slecht de weg kan vinden. Ik zit op school in Amsterdam en heb nog regelmatig problemen om ergens te komen. Als ik met de fiets ga gebruik ik de Kaarten app, ook handig en makkelijk in gebruik.

iphone05

Dan mijn mapje Muziek. Ik heb hier de standaard apple app in maar ik ben echt tegen het kopen van liedjes. Ik vind het duur en na een week kan ik alweer uitgekeken zijn op een liedje. Ik vind het zonde van mijn geld, en heb daarom de Free MP3 app gedownload. Vanaf deze app kan je via sites muziek op je Iphone zetten. Het werkt heel makkelijk en snel. Ik download mijn muziek van dilandau.com en 4shared.com .

iphone07

Het zou bijna raar zijn als ik dit mapje niet zou hebben ;). Natuurlijk heb ik de Bloglovin’ app die ik dagelijks gebruik. Net als op de laptop kan je gewoon al je favoriete blogs lezen en de berichten liken en reageren. Voor agirlslifestyle heb ik natuurlijk de WordPress app. Ik vind het heel erg leuk om midden op de dag verrast te worden met een nieuwe reactie. Om te kijken hoe de post die ik geschreven heb eruit ziet, kan ik snel naar mijn blog door van mijn site een app te hebben gemaakt.

iphone06

Zoals elke tiener heb ook ik mijn sociale behoeftes. Als eerste Twitter, ik check dit dagelijks en tweet ook het een en ander. Ik ben meer en follower dan een tweeter, maar als er een nieuwe post online staat, verschijnt daar automatisch een tweet over. Wil je mij volgen? Ik heet @xCDWP. Ik vond het eerst maar raar dat je voor WhatsApp moest betalen in de Appstore, want op mijn Blackberry was het gewoon gratis. Toch gebruik ik het non stop en die 79 cent is het dubbel en dwars waard. Facebook is privé, daar hou ik bij wat er allemaal aan de hand is met bijvoorbeeld mijn Spaanse vrienden. Als laatste Instagram. Ik maakte er al een post over (die je hier terug kan lezen) en ik vind dit echt een super app! Wil je mij volgen? Ik heet agirlslifestyle en post foto’s met bijvoorbeeld eten ;).

iphone03

Dan nog meer standaard apps. iTunes, App Store, Nike + iPod, Hulpapps, RTL XL, YouTube, School, Bankieren, BikeRace, Snapchat, Mijn Hi, NederlandFm en 30 Day.  RTL XL vind ik heel chill om programma’s terug te kijken. Lekker even op de bamk zitten en de TV Kantine of GTST terug kijken, I love it. YouTube daar check ik elke ochtend, middag en avond of er nieuwe video’s zijn. Ik leef echt met YouTube, ik denk dat het mijn meest gebruikte app is. Bankieren gaat heel snel met mijn ING Bankieren app. Wees gerust, er zit een slot op zodat niet iedereen zomaar wat geld kan overmaken. BikeRace is eigenlijk het enige spel wat ik op mijn telefoon heb, en ik speel het niet eens meer. Tja, Snapchat kennen we allemaal wel. Lelijke foto’s naar je vriendinnen sturen, awesome! Ik ben 2 maanden geleden met 40 euro over mijn abbonnement heen geweest en ik wilde dit niet nog een keer hebben, dus heb ik de Mijn Hi app gedownload waarop ik kan zien hoeveel beltegoed ik nog heb. NederlandFM zijn alle Nederlandse radiostations in 1 app. Ik luister altijd naar WildFM. De 30 Day app is een app die je helpt om je 30 dagen aan een challenge te houden. Je kan zelf bedenken wat voor een challenge dit wordt, maar het werkt wel.

iphone08

Als laatste het School mapje. Hierin heb ik Wrts zodat ik nog snel wat woordjes kan doornemen of leren voor een toets. Dan een vertaal app waarmee ik snel even een betekenis va een Duits of Frans woord kan opzoeken. De Magister app zullen wel meer scholieren kennen, heel handig om je rooster en cijfers te bekijken.

Dit is alles wat erop mijn iPhone staat. Ik weet dat het niet superveel is en dat het vooral standaard apps zijn, maar ik hoop dat je er toch nog wat aan gehad hebt!

Hugs and Kisses,

Cathelijne

8 thoughts on “What’s on my iPhone?

Make me happy, leave a comment!

