15 lentes jong, EHBF

Je hebt al gemerkt dat er dit weekend geen posts zijn verschenen, dit had natuurlijk zijn reden. Ik was dit weekend jarig, en ben eindelijk 15 geworden! Ik heb een superweekend gehad maar ben ook wel blij dat de drukte nu weer voorbij is. Zondag de 24ste was ik jarig en ik heb het dit weekend uitgebreid gevierd. Een verjaardagshaul komt er nog aan, maar voor nu leek het me wel leuk om het over feestjes te hebben. Ik gaf zelf de 23ste in de avond een feestje, en was toch een beetje bang dat het anders zou lopen dan gepland (saai zou zijn). Daarom hier mijn Eerste Hulp Bij Feestjes!

Bron foto

Gasten

Waar je als eerste over na moet gaan denken is hoeveel mensen je wilt gaan uitnodigen, ga je voor je hele klas en kennisen, vrienden of alleen je beste vriendinnen/vrienden? Zelf heb ik de mensen uitgenodigd waar ik voor mijn gevoel een klik mee heb, wat een groot deel van mijn klas was, wat meiden uit het hockey team en dan nog mijn beste vriendinnen buiten school om. Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om te bedenken wie je wel en niet wilt uitnodigen, ik kan het met de meeste mensen goed vinden en vind het niet leuk als mensen zich buitengesloten voelen. Toch moet je ook voor jezelf de grenzen stellen, het is jouw feestje en je moet mensen niet uitnodigen om ze te pleasen. Maak een lijstje met de mensen die je uiteindelijk wilt gaan uitnodigen, overleg zo nodig met je ouders.

Locatie

Nu je weet hoeveel mensen er gaan komen, kunnen we gaan kijken naar waar het feest plaats moet gaan vinden. Wil je gaan paintballen, een tea party houden, of ga je voor een huisfeest (en nee, niet de Project X Haren manier)? Zelf ben ik toen voor een feest bij ons thuis gegaan, dit is in deze gevallen niet heel duur, je kan best veel mensen uitnodigen, het is makkelijk bereikbaar en het maakt niet uit of het buiten nou sneeuwt, regent of hagelt.

Bron foto

Uitnodiging

Okee, we weten nu wie we gaan uitnodigen. waar het feest plaats gaat vinden, tijd om de gasten uit te nodigen! Je kan dit met brieven doen, maar dan heb je niet de zekerheid dat iedereen gelijk antwoord omdat je zoiets meestal vergeet. Zelf heb ik gewoon iedereen gewhatsappt. Ik kreeg meteen antwoorden van mensen die wel of niet konden en dat ze er zin in hadden. Je kan ook op Facebook een evenement aanmaken, maar let op dat je dit wel op privé zet (denk maar weer aan Haren).

Eten en drinken

Nu alleen nog kijken hoe het zit met de drankjes en het eten. Blijven er mensen eten, of is het een borrel? En als het een borrel is, gaan je dan voor taart of chips, of voor allebei? Zelf ging ik voor chips. popcorn, taart, saucijzenbroodjes en heel veel flessen cola, fanta, sprite, ice tea, noem maar op. Vooral popcorn kan ik aanraden, iedereen vind het lekker en we hebben er veel plezier mee gehad (denk aan spelletjes).

Bron foto

Activiteiten

Als je toch bang bent dat op de avond zelf mensen zich niet gaan vermaken, hou dan altijd een plan B achter de hand. Zo had ik een stel DVD’s klaar liggen en spelletjes zoals Twister en  Doen, Durven of de Waarheid doen het altijd goed. Ik snap best dat je even bang bent om zomaar een feestje te geven en dat je denkt dat mensen zich niet gaan vermaken, maar als je zorgt dat er muziek op staat, je leuke mensen hebt uitgenodigd en er eten en drinken is, zul je zien dat alles goed komt!

Zelf heb ik een supergeslaagd feestje gegeven, en ik was heel erg bang dat mensen het niet naar hun zin zouden hebben. Uiteindelijk had iedereen het naar zijn zin en had ik een top verjaardag! Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt gehad, dus als je zin hebt in een feeste, twijfel niet maar bel gewoon je vrienden op!

Hugs and Kisses,

Cathelijne

3 thoughts on “15 lentes jong, EHBF

Make me happy, leave a comment!

