DIY: Ombre Nails

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We hebben het het al vaker gezien, op youtube, in tijdschriften en andere blogs en we kunnen er niet meer omheen: ombre nails zijn een echte trend. Er worden vaak ombre nails gemaakt met verschillende kleuren maar ik wilde jullie laten zien dat het ook met 1 kleur kan. Ik koos voor roze omdat ik daar helemaal vrolijk van wordt en het mij een echt lentegevoel geeft.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Je hebt de volgende dingen nodig:

– Witte nagellak

– Verschillende kleuren roze nagellak

– 1 Sponsje

– 1 Schaar

– Nagellakremover

– Wattenschijfjes

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik begin met een witte nagellak basis. Ik breng 2 laagjes aan zodat hij echt goed dekt. Omdat met het sponsje de nagellak soms niet helemaal goed dekt, is het handig om hier een goede witte basis onder te hebben. Je kan voor de witte nagellak ook nog een basecoat gebruiken, maar ik vind het dan teveel laagjes worden (1 base, 2 witte nagellak, 2 keer stempelen en topcoat).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Knip het sponsje in een rechthoek waar je duim op past, want als die erop past zullen je andere nagels dat ook kunnen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vervolgens gaan we op het sponsje de roze kleuren van licht naar donker in strepen aanbrengen. Door ze een paar keer over elkaar heen aan te brengen zullen ze mooier in elkaar overlopen. Daarna gaan we onze nagels stempelen. Doe dit voorzichtig, het is niet erg als het niet in 1 keer dekt. Ik breng later nog een laagje aan en zo zijn de kleuren ook wat mooier geblend en lopen de kleuren mooier in elkaar over. Als laatste brengen we nog een topcoat aan, zo blijft het allemaal wat langer zitten en kan je langer genieten van je pretty nagels!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dan moet je het alleen nog schoonmaken rondom je nagels, dit kan met een wattenschijfje of staafje. Met een wattenstaafje werkt het wel een stuk makkelijk en zorgt dat ervoor dat je echt secuur kan werken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En tadaa, je super leuke en originele ombre nagels zijn klaar! Zelf vind ik het er heel leuk uit zien en ik denk dat ik het vaker ga doen met een andere zomerse kleur of 3 verschillende kleuren zoals ik hier had. Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt, ik ben in ieder geval helemaal blij met mijn vrolijke nagels!

Hugs and Kisses,

Cathelijne

2 thoughts on “DIY: Ombre Nails

Make me happy, leave a comment!

