Oreo-Cranberry ijs maken.

IMG_0169[1]

De zomervakantie mag dan wel bijna voorbij zijn(of is voor sommigen al voorbij) maar dat betekend niet dat we nu geen lekker ijsjes mogen eten of maken. Vandaag ga ik aan jullie laten zien hoe jij je eigen oreo cranberry ijs kan maken! Het is supermakkelijk en je maakt de keuken niet supervies, wat een voordeel voor je moeder is!

IMG_0139[1]

Dit is wat je nodig hebt voor 4 ijsjes:

– Gedroogde cranberry’s

– Oreo’s

– Yoghurt

– Melk

– Chocolademousse

oreo ijs 01

We beginnen met het openmaken van een pakje oreo’s. Hier zitten 4 koekjes in en die ga je dan in kleine stukjes breken(links). Dan gaan we er vier eetlepels melk aan toevoegen(midden) Dit zorgt ervoor dat de koekjes zacht worden en het witte spul tussen de koekjes mengt zich met de melk. Je roert dit nu goed door en dan krijg je uiteindelijk het papje wat je op de derde foto ziet. Het smaakt nu serieus naar een soort oreo brownie bakbeslag, superlekker!

oreo ijs 02

Om het iets minder ‘machtig’ te maken en de hoeveelheid wat te vergroten, voeg je 2 eetlepels chocolademousse toe. Nu moet je echt goed roeren, want we willen geen stukjes koek meer in dit beslag hebben. Hoe kleiner de stukjes zijn waarin je de oreo hebt gebroken, hoe minder lang je hoeft te roeren tot het ‘klontjes vrij’ is.

oreo ijs 03

Tijd om de ijsjes te gaan maken! Ik deed dit in laagjes, zodat je een leuk effect hebt als het ijsje straks hard is.  Je hebt dan allemaal verschillende kleuren door je ijsje! Ik begon met wat  gedroogde cranberry’s. Ik weet dat niet iedereen deze lekker vindt, zelf vind ik ze heel lekker! Naast dat cranberry’s heel lekker en zoet zijn, zijn ze ook nog eens gezond! Na de cranberry’s doe ik wat van het oreo mengsel erop, daarna normale yoghurt, dan weer het oreo mengsel en cranberry’s. Je snapt het wel. Als je de ijsjes tot de helft hebt opgevuld, pak je nog een pakje oreo’s en ga je ook deze koekjes verkruimelen en in het ijsje doen. Dan kan je gewoon weer verder met laagjes opbouwen.

oreo ijs 04

Hier nog wat foto’s van hoe ik het verder gestapeld hebt. Het enige wat je nu nog te doen hoeft, is de stokjes erin doen. Dan moeten de ijsjes ongeveer 6 uur in de vriezer.

IMG_0167[1]

En tadaa! Het ijsje is klaar! Je kan dit natuurlijk lekker zelf opeten, maar ook samen met je vriendinnen en er dan gewoon nog normale oreo’s bij eten! Ik vind het leuk dat het ijsje zoveel verschillende kleuren heeft, tussen zwart, wit en bruin in. En laat zwart en wit nou net de kleuren van het najaar zijn ;). Ik hoop dat je wat aan dit receptje hebt gehad, zelf vond ik het leuk om te maken en het stapelen was lekker kliederen met alle verschillende goedjes. Een leuke manier om de laatste vakantiedagen door te brengen!

X Cathelijne

3 thoughts on “Oreo-Cranberry ijs maken.

Make me happy, leave a comment!

