Een sprong in de tijd.

Ik vind het heel gek om nu na zo’n lange tijd weer wat te schrijven. Mijn laatste artikel plaatste ik op 31 augustus 2013, en het is inmiddels 14 januari 2015! Er is in deze anderhalf jaar superveel gebeurd, en weet echt niet waar ik moet beginnen met vertellen!

PicMonkey Collage

Op YouTube ben ik bijvoorbeeld echt best wel gegroeid. Ik heb nu meer dan 3000 abonnee’s, en hoewel ik niet heel hard groei, ben ik wel heel blij en trots met elke abonnee die erbij komt! Ik heb het afgelopen jaar ook meer mensen leren kennen, zo is Milly nu een hele goede vriendin van me geworden. We zien elkaar niet vaak, maar als we afspreken is het supergezellig en voelt het vertrouwd. Ook ben ik naar de DYTG geweest en heb daar ook veel mensen ontmoet.

image-2014-10-13

Ook ben ik afgelopen oktober naar Rome geweest met school. Het was een onwijs gave reis, we hebben heel veel dingen bezocht (meer dan 100 bezienswaardigheden!) en ik heb het vooral heel leuk gehad met vriendinnen. Samen met Mus, Ella en Robin zat ik op een kamer in ons hotel en met hen op een kamer zitten was de beste keus. Een week samen zijn is toch wel heel speciaal omdat je constant op elkaars lip zit. Maar we hebben het zonder ruzie overleefd, en hebben nu zelfs voor deze zomervakantie een tripje naar Barcelona gepland!

barcelona-spain

Mijn eerste echte vakantie zonder ouders, ik heb er onwijs veel zin in! Sanne gaat trouwens ook mee, dus dan zijn we met zijn vijven. We hebben de afgelopen weken druk lopen zoeken naar een leuk appartementje, want over een ding waren we het eens; we wilden niet met een jongeren reisorganisatie mee. Ikzelf heb daar niet veel mee, dan zouden we de hele week met alleen maar Nederlanders in een muf hotel zitten en daar had ik echt geen zin in. Nu hebben we gelukkig via Air-BnB een hele leuke loft gevonden, en we gaan deze week ook de vluchten boeken. Ik zie ons al helemaal rondlopen door de stad, eten bij leuke restaurantjes en in de avond leuke barretjes bezoeken. Ik kan niet wachten!

10885326_1008244595868852_1389289805415300658_n (1)

Ook gaf ik dit jaar 2 feestjes. Nouja, eigenlijk een feestje en een diner, maar beiden waren superleuk! Als eerste vierde ik in mei mijn zestiende verjaardag. Ik ben eigenlijk in maart jarig, maar ik wilde graag een tuinfeestje geven en in mei is het gewoon net wat mooier weer. Het bleef de hele avond droog en ik heb een hele leuke avond gehad! De foto van hierboven is van het dinertje dat ik in december gaf. Ik gaf net als vorig jaar een kerstdiner, en ook hier heb ik het naar mijn zin gehad en heel erg genoten van de avond. Ik ben erg blij met alle vrienden die ik om me heen heb.

Nog een grote verandering, die jullie niet hebben meegekregen, is dat ik ben verhuisd! Wij zijn met het hele gezin verhuisd, gelukkig binnen Amstelveen. Eigenlijk is het een hele knullige verhuizing, want we zijn van het rijtjeshuis naar het hoekhuis verhuisd. Ik heb nu een hele nieuwe kamer, in rustige kleuren en krijg daardoor ook veel rust in mijn hoofd. In mijn oude kamer had ik natuurlijk een paarse muur, nu is alles een beetje taupe gekleurd.

Er zijn ook wat mindere leuke dingen gebeurd dit jaar. Zo is begin december 2013 mijn knieschijf eruit geschoten. Ik ben de eerste maanden van 2014 dan ook vooral verdrietig geweest, ik had last van mijn knie, kon niet lopen en miste vooral het sporten. Toen ik in maart nog steeds niet kon beginnen met hockeyen, heb ik nog even flink gehuild. Ik was klaar met de fysio waar ik twee keer per week naartoe ging en altijd dezelfde oefeningen deed. Mijn knie werd dik na enige inspanning en deed vaak pijn. Ik heb daar nu nog steeds last van, maar wel veel minder. Ik hockey weer, en ga dit jaar ook weer skiën, wat ik wel eng vind. Wel heb ik soms er toch nog last van, en dat zijn dan ook echte baalmomenten omdat ik er vrij weinig aan kan doen.

10492555_10203928601002649_8365011915365749541_n

De afgelopen zomer ben ik in Mexico geweest, en dat was een reis om nooit te vergeten. Samen met een ander gezin hebben we een rondreis gemaakt door Yucatán en heel veel mooie dingen gezien. Ik heb gezwommen met zeeschildpadden en walvishaaien, heb paardgereden en de maya tempels bezocht. Ook heb ik genoten van de hitte, en veel gezwommen en gelezen.

48260_original

Ik ben na Mexico een paar maanden heel vrolijk geweest, maar had het wel heel erg druk met school. Ik zit nu in de vijfde, en omdat ik zoveel (extra) vakken volg, ontploft mijn rooster en ben ik elke dag pas om 4 uur (en maandag tien voor vijf) uit. Dit en een andere nare gebeurtenis zorgde ervoor dat ik 2,5 maand geleden echt even gecrasht ben. Het was een samenloop van nare omstandigheden en ik was helemaal uitgeput en verdrietig. Ik merk wel dat de kerstvakantie mij heel erg geholpen heeft. Ik heb echt gerelaxed en niet aan alle negatieve dingen gedacht. Nu voel ik me dan ook weer veel beter, een stuk optimistischer en ik zit ook weer lekkerder in mijn vel. Ik ben begonnen met sporten bij een sportschool samen met Saar, en daar merk ik pas echt hoe lekker ik het vind om dingen even te vergeten, of eruit te zweten (ieuw). En ik had opeens weer zin om hier te gaan schrijven. Ik weet niet eens of er nog echt iemand is die dit leest, aangezien er al bijna anderhalf jaar niks verschenen is, maar toch wil ik dit posten. Ik weet niet of dit nu mijn ‘comeback’ is, dat ik nu weer regelmatig ga bloggen maar ik merk dat ik het lekker vind om dingen van me af te schijven, dus het kan best zijn dat er binnenkort weer een artikeltje verschijnt. Ik heb jullie gemist!

X Cathelijne

Make me happy, leave a comment!

